De lekkerste koolhydraatarme maaltijdsalades

Gepubliceerd op 3 augustus 2020 om 14:48

De zomer is er perfect voor, maaltijdsalades. Tijdens het diner of als lunch, met vlees, vis of vegetarisch. Je kunt er alle kanten mee op! En maaltijdsalades zijn ideaal om voor te bereiden en mee te nemen.

Om er voor te zorgen dat je salade vullend genoeg is het belangrijk dat de salade voldoende eiwitten bevat, zo ben je lekker lang verzadigd. Met dit stappenplan maak je zelf een heerlijke maaltijdsalade. Onderaan het artikel vind je onze populairste, koolhydraatarme saladerecepten.

Een maaltijdsalade maak je zo

  • Sla
    Neem sla als basis van je salade, bijvoorbeeld ijsbergsla, rucola, verse spinazie of gemengde sla.
  • Groenten
    Geef je salade body met diverse groenten. Bijvoorbeeld tomaatjes, komkommer, geroosterde aubergine en courgette, radijsjes, rode kool, bleekselderij of gebakken champignons.
  • Eiwitten
    Voeg een eiwitbron toe aan de salade zodat je salade een volwaardige maaltijd is. Neem 120-150g vlees of 150-200g vis. Bijvoorbeeld gerookte zalm, garnalen, gebakken of gerookte kip, makreel of biefstukpuntjes. Je kunt ook voor vegetarisch gaan door je eiwitten te halen uit tofu, twee eieren of een PowerSlim product. Van het PowerSlim witbrood kun je ook lekkere croutons maken of ga voor een pastasalade met de PowerSlim penne of fusilli.
  • Smaakmakers
    Vind je je salade nog een beetje saai, voeg dan lekkere smaakmakers toe. Wat dacht je van zure augurken, lente-ui, kappertjes, olijven, avocado, geitenkaas of kiemen.
  • Dressing
    Wanneer je aan het PowerSlimmen bent zul je merken dat een gezonde saladedressing heel gemakkelijk zelf te maken is. Bijvoorbeeld een dressing van mosterd, mayonaise en olijfolie of azijn met peper, zout en verse kruiden. Een pestodressing van olijfolie en gehakte basilicum is ook erg lekker of natuurlijk de honing-mosterddressing van PowerSlim.

Tip: gebruik je van alle ingrediënten maar een beetje? Bijvoorbeeld een halve paprika of een half bakje champignons. Maak dan meteen twee porties, zo heb je meteen een lekkere lunch of diner voor de volgende dag!

Zit je in fase 3, dan kun je je salade nog lekkerder maken. Bijvoorbeeld met wat vers fruit, gehakte noten, peulvruchten, zongedroogde tomaatjes, mozzarella, feta of granaatappelpitjes.

De 5 populairste maaltijdsalade recepten

Kip tandoori salade

Fase 1

Rode bieten salade met feta

Fase 2b

Salade met gerookte zalm, ei en avocado

Fase 1

Kipsalade met gebakken champignons, tomaatjes en avocado

Fase 1

Salade met meloen, rauwe ham en mozzarella

Fase 2a

 

 

 


«