Tips bij een vegetarisch eetpatroon

Officieel is de omschrijving voor vegetarisme als volgt; “ Vegetarisme is de voedingswijze waarbij men geen vlees (inclusief gevogelte, vis, schaaldieren en insecten) eet. Bijproducten van geslachte dieren, zoals dierlijk stremsel in kaas en gelatine in snoep, worden eveneens uit de voeding weggelaten.”

Lees meer »

5 tips voor een goede darmbalans

In ons lichaam leven veel verschillende soorten bacteriën, waarvan de meeste zich in onze darmen bevinden. Deze darmbacteriën staan bekend om onze darmflora en spelen een belangrijke rol bij onze gezondheid. Sommige bacteriën in onze darmen hebben echter een negatieve invloed op de gezondheid. De voeding die je dagelijks eet kan hierop van invloed zijn. Lees je mee om te weten welke voedingsmiddelen dit onder andere zijn?

Lees meer »

Lunches to go

De ochtendspits: de boterhammetjes voor de kids moeten gesmeerd worden, de hond uitgelaten, de kinderen naar school gebracht… en oh ja, dan wil je eigenlijk ook voor jezelf nog een gezonde lunch klaar hebben om mee te nemen naar het werk. Dit is vaak iedere (werk)dag weer een uitdaging.

Lees meer »

10 tips om Blue Monday te overleven

Veel mensen hebben in meer of mindere mate last van een sombere stemming gedurende de donkerste periode van het jaar. Het fenomeen winterdepressie zal je vast wel bekend in de oren klinken. Van deze donkere periode is 21 januari 2019 de meest depressieve dag.

Lees meer »

PowerSlim kersttips

Ga jij met de feestdagen een heerlijk diner klaarmaken? Er zijn genoeg mogelijkheden om lekkere gerechten te maken die passen binnen het PowerSlim programma. Kijk voor inspiratie in het PS magazine! Hieronder alvast enkele tips.

Lees meer »

Tijd voor groente van het seizoen!

Tegenwoordig kun je door import uit andere landen en de kassenbouw bijna het hele jaar door jouw favoriete groente krijgen. Maar traditioneel gezien groeien bepaalde groenten natuurlijk in bepaalde seizoenen. Dit is de reden waarom bijvoorbeeld aardbeien in de zomer een stuk goedkoper zijn dan in de lente.

Lees meer »

PowerSlim, kan dat ook als je vegetariër bent?

Kun je als vegetariër ook PowerSlimmen? Zeker weten! Er zijn genoeg lekkere mogelijkheden om het PowerSlim programma vegetarisch te volgen. Het is zelfs hartstikke makkelijk, omdat de producten erg eiwitrijk zijn en het dus helemaal niet nodig is om vlees of vis bij je maaltijd te eten. Ook als je geen vegetariër bent is het wel eens goed om een dagje geen vlees of vis te eten, niet alleen voor de dieren, maar ook voor het milieu.

Lees meer »

Vakantiekilo's? 6 tips om ze kwijt te raken!

Wat een heerlijke zomer hebben we gehad! Ook al waren de temperaturen soms erg tropisch, we mochten toch zeker niet klagen in ons kikkerlandje. Inmiddels zijn alle scholen weer begonnen en zijn we ook vrijwel allemaal weer aan het werk. Weer terug naar ons normale dagelijkse ritme.

Lees meer »

5 variatietips voor een koolhydraatarme lunch

Ken je dit? Je hebt besloten je voedingspatroon om te gooien en bent super gemotiveerd. Op dag 1 begin je vol goede moed aan je salade met gerookte zalm. Op dag 2 neem je een salade met kip. En misschien houd je dit nog wel een aantal dagen zo vol. Maar eerlijk is eerlijk…. na een paar dagen komen de salades je neus uit en snak je naar wat anders op je bord. Het liefst vol met vet en koolhydraten.

Lees meer »

Tegenvallende weegresultaten met het warme weer?

Het is heet in Nederland! Dat merken we aan van alles, veel dorst, zweten, warme slaapkamers en een tuin die we bijna dagelijks moeten sproeien. Maar misschien zie je dit ook wel terug op je weegschaal. Vanwege het warme weer kun je wat meer vocht vasthouden, waardoor je weegresultaten tegen kunnen vallen deze periode. Vocht heeft natuurlijk ook gewicht en hierdoor kun je een vertekend beeld krijgen op je weegschaal, waardoor het lijkt alsof je minder bent afgevallen. Maar maak je geen zorgen!

Lees meer »

Zo kun je diabetes helpen voorkomen.

Diabetes, suikerziekte of “suiker”. Diabetes mellitus is een gecompliceerde aandoening waarbij er een stoornis optreedt in de stofwisseling van de koolhydraten (suikers). De laatste jaren kent deze aandoening een enorme opmars aan bekendheid. Dit heeft één oorzaak: meer en meer mensen hebben diabetes. Waar staan we nu? Waar staan we over 30 jaar? En hoe kunnen we dit voorkomen?

Lees meer »

Hoe krijg ik voldoende vezels binnen?

Ik denk dat we allemaal al wel vaker gehoord hebben dat voedingsvezels belangrijk zijn voor een goede stoelgang. Maar weet jij wat voedingsvezels nu eigenlijk precies zijn en hoe jij er voor kan zorgen dat jij deze voldoende binnen krijgt? In deze column zal ik je hier iets meer over uitleggen.

Lees meer »