Kersttips

Ga jij met de feestdagen een heerlijk diner klaarmaken? Er zijn genoeg mogelijkheden om lekkere gerechten te maken die passen binnen het PowerSlim programma. Kijk voor inspiratie in het PowerSlim kerstmenu of op de website!

Lees meer »

De gezondheidsvoordelen van wandelen

Het is november en de herfst is inmiddels halverwege, met regenachtige donkere dagen. We brengen deze maanden daarom logischerwijs meer in huis door. Sommige mensen kunnen in deze tijd van het jaar moeilijk de motivatie opbrengen om naar buiten te gaan. Toch is het belangrijk om dagelijks een frisse neus te halen. In dit jaargetijde is de natuur op zijn mooist. Maak  een fijne wandeling in de buitenlucht, want de buitenlucht heeft namelijk erg veel voordelen voor onze lichamelijke en mentale gezondheid.

Lees meer »

Barbecue tips

Eindelijk schijnt de zon en lopen de temperaturen op, heerlijk! Wat is er nu gezelliger dan op een warme zomeravond buiten barbecueën?

Lees meer »

Tips om je weerstand te verhogen

Omdat de hele wereld in de ban is van het coronavirus, kunnen we allemaal wel wat extra weerstand gebruiken. Om je immuunsysteem een boost te geven hebben we een aantal tips opgesteld voor een betere weerstand. 

Lees meer »

Koolhydraatarm eten met je gezin

Je eet graag koolhydraatarm, maar de rest van het gezin ziet het misschien niet zitten om altijd maar de aardappelen te schrappen of een maaltijdsalade als avondmaaltijd te eten. Aangezien je ook geen zin hebt om dubbel te koken ben je op zoek naar een andere manier.

Lees meer »

Sinterklaastips

Sinterklaas is weer in het land, hij komt vanuit de Spaanse kant. Hij heeft wat lekkers meegenomen, ook voor jou is hij niet voor niks gekomen. Want in deze tijd van snoep-in-de-schoen, is het moeilijk om aan de lijn te doen.Maar PowerSlim biedt de kans, eindelijk je leven weer in balans. Hier enkele tips voor tijdens deze dagen, zodat je maag niet begint te knagen.

Lees meer »

De 10 groenten met de minste koolhydraten

Groenten zijn het belangrijkste onderdeel van jouw avondmaaltijd. Groenten zitten boordevol vitamines en mineralen. Iedere groente heeft weer zijn eigen vitamines en mineralen. Variëren met groenten is dus belangrijk om van al deze eigenschappen te profiteren! Maar welke kies je nu?

Lees meer »

Vakantiekilo's? Tips om ze kwijt te raken!

Wat een heerlijke zomer hebben we gehad! Ook al waren de temperaturen soms erg tropisch, we mochten toch zeker niet klagen in ons kikkerlandje. Alle scholen zijn ondertussen weer begonnen en we zijn ook vrijwel allemaal weer aan het werk. Weer terug naar ons normale dagelijkse ritme.

Lees meer »

Vetverbranding en ketose... hoe werkt het in je lichaam?

Afvallen en diëten, het blijft een veelbesproken onderwerp. Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende manieren om af te vallen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Wat werkt en wat niet?! Deze vraag is niet zo eenvoudig te beantwoorden. Het is namelijk erg belangrijk dat jij een nieuwe levensstijl ontwikkelt die vol te houden is. Je wilt tenslotte als resultaat een gezond en vitaal lichaam, naast het behalen en behouden van je streefgewicht. Een programma waarbij jij je futloos en energieloos voelt, wat grauw van kleur wordt en er niet meer gezond uit ziet, is gedoemd om te mislukken.

Lees meer »

Tips voor de barbecue!

Een barbecue wordt vaak geassocieerd met hamburgers, worstjes, stokbrood, satésaus, huzarensalade, en noem maar op … Niet allemaal een gezonde keuze. Maar barbecueën kan ook heel gemakkelijk koolhydraatarm en past dan ook perfect binnen het PowerSlim programma!

Lees meer »

Tips bij een vegetarisch eetpatroon

Officieel is de omschrijving voor vegetarisme als volgt; “ Vegetarisme is de voedingswijze waarbij men geen vlees (inclusief gevogelte, vis, schaaldieren en insecten) eet. Bijproducten van geslachte dieren, zoals dierlijk stremsel in kaas en gelatine in snoep, worden eveneens uit de voeding weggelaten.”

Lees meer »